Zákaznická podpora:voolikuv@gmail.com

Jaký zisk má Albatros z vydání dětské knihy?

V Brně se naskytla skvělá příležitost, na kterou mě upozornila moje přítelkyně Magda. "Tome, u nás na univerzitě bude přednášet Petr Eliáš o dětské literatuře." Mrknul jsem na událost na Facebooku a vyrazil na Masarykovu univerzitu. Co jsem tam zjistil?     

09-2-19-2507
 
 

Po roce jsem opět zasedl mezi studenty. Přišel šéfredaktor Albatros Média, Petr Eliáš, vysoký muž se sportovní postavou a začal mluvit o knížkách pro děti. "Každý rok se vydá 1800 dětských knih, z toho 160 knih za rok připraví Albatros." Rovnou jsem si to přepočítat a vychází to na 3 knihy za den. "Wow."

Dále vysvětloval, že čistý zisk z knížky je 1-10% a některé knížky jsou dokonce nerentabilní. Ukázal i tzv. ekonomiku titulu na příkladu knihy za 300 Kč. 

 

Příklad výpočtu nákladů na knihu

 

300 Kč prodejní cena knihy

- 10% DPH

- 40-55% distribuce

- jednotky % pro autora

- jednotky % pro ilustrátora

1-10% čistý zisk 

 

Petr Eliáš dále vysvětloval, jak vznikají edice, kolik lidí se na tvorbě knihy podílí a jak se musí v nakladatelství otáčet. 

 

Co jsem si odnesl z této přednášky já?

  1. Dětských knížek je hromada a děti už tolik nečtou, prorazit na trhu a uspět s knížkou je náročné i pro velké nakladatelství!

  2. Vytvářet hodnotné knihy dnes není extra výdělečný byznys, dětem se raději kupuje "to, co právě frčí"

  3. Když chci uspět, je na trhu dalších 1.800 vydaných titulů za rok

  4. Doba se změnila k IT, způsob čtení a literatura přesto zůstává tradiční a to je na ní dlouhodobě krásné

  5. Když se do tvorby knihy dá energie vzniká umělecké dílo s trvalou hodnotu, oproti například krátkodobého článku na blogu nebo příspěvku na sociálních sítích. knížka je hmotná a přetrvá

 

Já chci, aby Voolik na cestách byla dětská kniha s trvalou hodnotou, dělala dětem radost a aby byla krásná, poučná, veselá i za nějakou desítku let. Snad toho nechci tolik O:) Uvidíme.

Díky za přečtení článku.

Voolik